Uppdatering 12 nov ang Covid-19

• 20 nov 2020

Tullinge Tennisklubb – Information 12 november 2020

Uppdatering pga Covid-19

Efter folkhälsomyndighetens skärpta allmänna råd för Stockhom valde vi att pausa stora delar av verksamheten i tennisklubben. Nu har vi sett över rutiner och kommit fram till en lösning där vi tycker att vi kan följa råden men ändå bedriva verksamhet.

Från och med söndagen den 15 november kommer vi att starta upp verksamheten igen på följande sätt:

• Träningsverksamhet igen för vuxna och äldre juniorer.
  • Träningen kommer att pågå 50 minuter för att begränsa antalet i hallen.
  • Vi kommer att vädra hallen mellan lektionerna.
  • Uppvärmningen kommer att vara tränarledd och övningarna anpassade för att kunna hålla avstånd.
  • För kontrakt gäller 4 spelare per bana. Vi uppmanar alla att hålla speltiden till 50 minuter för att begränsa antalet spelare i hallen samtidigt.
  • Lunchtennis med max 12 spelare kommer att återupptas tisdagar och fredagar kl 12-13.
  • Gruppspel för mix-dubbel återupptas.

Vi uppmanar alla att komma precis i tid till träningen och lämna hallen direkt efter spel.

• Vi ställer in julavslutningen, istället kommer varje grupp ha en avslutning på befintlig träningstid.
  • Vi siktar på att hålla inne-KM i början av januari, utan publik och med mer luft mellan matcherna. Mer information kommer.

Som kompensation för utebliven träning kommer vi att erbjuda extra träning under jullovet. Mer information kommer på kommande träning.

Fortfarande gäller att i samband med träning och aktivitet i hallen:

• Alla aktiva –spelare och ledare ska stanna hemma om de känner minsta symptom eller inte känner sig helt friska. TTK förbehåller sig rätten att skicka hem personer som uppvisar symptom
  • Undvik kollektivtrafik till och från träning om möjligt.
  • Inga vårdnadshavare får vistas i hallen före, under eller efter träning, utan lämnar och hämtar spelarna utanför hallen
  • Tvätta händerna ofta och noggrant
  • Håll avstånd och undvik fysisk kontakt
  • Drick inte ur andras vattenflaskor
  • Andvänd inte andras utrustning
  • Endast spelare får vara i hallen, inga vuxna får stanna i hallen under träningen
  • Kom omklädd och precis i tid till träningen.

För frågor, kontakta:

Verksamhetsansvarig Daniel Bjerner: danielbjerner@tullingetennis.se